Palamós, port Schengen?

Port de Palamós | Med Cruises

Els ciutadans de Palamós fa anys que donem voltes pel passeig i podem contemplar majestuosos creuers que fan escala al nostre port i es converteixen en una part més del nostre skyline.

En temporada estival a tots ens sorprèn aquella fotografia que penja el nostre conegut a internet o ens passa per Whasapp d’un creuer atracat al nostre port. També ens en donem  compte que tenim visita quan pel carrer veiem grans grups de turistes que vénen al nostre municipi.

Palamós s’ha consolidat com a port català que dóna la benvinguda a milers de ciutadans cada any que accedeixen al nostre país per via marítima.

Fa anys que podem llegir articles a la premsa espanyola i catalana que asseguren que ben aviat el port de Palamós serà un Port Schengen.

El port no podia rebre creueristes de fora de l’espai Schengen si abans no havien fet escala en un port amb frontera exterior –a Catalunya només n’hi havia a Barcelona i Tarragona–. Aquesta mancança clarament restava competitivitat a Palamós com a destinació creuerista.

El problema és que aquests articles no són d’aquest passat estiu, sinó que daten del 2014, 2015 i 2017. Aquests certifiquen que amb la ferma voluntat per part dels partits i les administracions públiques de Catalunya i Espanya de fer de Palamós un Port Schengen, s’habilitarien els espais per fer-ho possible amb la posterior sol·licitud a Brussel·les.

Amb més de mig milió d’euros invertits per facilitar la conversió de l’espai portuari palamosí, Ports de Catalunya sentencia que cada vegada que s’assoleix el requeriment posat pel govern espanyol, en surt un de nou. D’aquesta manera es fa difícil pensar que Catalunya disposarà del tercer port amb frontera exterior -després de Barcelona i Tarragona- almenys a curt termini.

Les possibilitats del port de Palamós no s’han explorat fins a l’últim exponent, doncs en aquests moments hi ha camí per recórrer. El port de Palamós, especialitzat en tràfics de càrrega general sense contenidors, té capacitat per absorbir fins a 500.000 tones de mercaderia anual. Tot i això, l’any passat (2016) des d’aquí només se’n van moure 146.430 (un 4% més que al 2015).

Convé doncs un front comú de les forces municipals i catalanes per fer aquests articles i promeses buides de realitat una realitat i des d’aquí ens posem a disposició de qui ho cregui convenient per elevar a públic el que durant anys no hem aconseguit.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *